cloud system

Bevezetés

Háttérinformációk:

Az esettanulmány alanya egy kisebb építőipari cég, amely több telephelyen és építési területen végzi tevékenységét. Az AlbaPartiscum Kft. informatikai cég segített megoldani a kommunikációs és dokumentumkezelési kihívásokat.

Célkitűzés:

A cél az volt, hogy a cég munkájához elengedhetetlen központi iroda, telephelyek és építési területek közötti hatékony kommunikációt és dokumentummegosztást biztosítsák helytől függetlenül, egy felhős rendszer bevezetésével.

Probléma bemutatása

A probléma leírása:

Az építőipari cég számára a különböző helyszínek közötti hatékony kommunikáció és a dokumentumok (építési dokumentáció, tervrajzok, építési napló stb.) megosztása elengedhetetlen, azonban a jelenlegi rendszer nem tudta biztosítani a dokumentumok gyors és megbízható elérését, ami lassította a munkafolyamatokat és növelte a hibalehetőségeket.

Kutatási kérdések:

  1. Hogyan lehet biztosítani a hatékony kommunikációt és dokumentummegosztást a különböző helyszínek között?
  2. Milyen megoldások állnak rendelkezésre a helyfüggetlen dokumentumhozzáférés és megosztás biztosítására?

Módszertan

Elemzési technikák:

Költség-haszon elemzés a különböző megoldási javaslatok összehasonlítására, valamint a piacon elérhető felhős rendszerek és infrastruktúra lehetőségek elemzése.

Eset bemutatása

Környezet:

A vizsgált építőipari cég több telephelyen és építési területen végzi tevékenységét. Az információk gyors és megbízható megosztása, valamint a helyfüggetlen dokumentumhozzáférés elengedhetetlen a hatékony munkavégzéshez.

Probléma részletes elemzése:

A cég jelenlegi kommunikációs rendszere és dokumentumkezelése elavult volt, ami jelentős akadályokat gördített a munkafolyamatok elé. A dokumentumok elérése gyakran nehézkes és lassú volt, ami késedelmeket okozott a projektekben.

Megoldások és beavatkozások

Lehetséges megoldások:

  1. Helyi szerverek és hálózati infrastruktúra fejlesztése: Ez a megoldás jelentős beruházást igényelt volna, és nem biztosította volna a helyfüggetlen hozzáférést.
  2. Felhős rendszer bevezetése: Ez a megoldás lehetővé tette a dokumentumok helyfüggetlen elérését és megosztását, valamint a kommunikáció hatékonyságának növelését.
  3. Külső IT szolgáltatások igénybevétele: Ez is egy lehetőség volt, de a hosszú távú költségek magasak lehettek volna.

Kiválasztott megoldás:

Az AlbaPartiscum Kft. javaslatára a cég a Microsoft 365 (M365) felhős rendszer bevezetése mellett döntött, beleértve a SharePoint oldalak, listák, Power Automate folyamatok kialakítását. Emellett kiépítették a szükséges infrastruktúrát (internetelérés, notebookok stb.), és lebonyolították az ehhez kapcsolódó beszerzéseket.

Eredmények

Megvalósítás:

Az AlbaPartiscum Kft. bevezette az M365 rendszert, létrehozta a szükséges SharePoint oldalakat és listákat, valamint automatizálta a munkafolyamatokat Power Automate segítségével valamint a működtetéshez illetőleg működéshez szükséges eszközöket (notebookok, internetkapcsolat) is beszerzette és üzembe helyezte.

Eredmények és hatások:

Az új rendszer bevezetésével a cég jelentős javulást tapasztalt a kommunikáció és a dokumentummegosztás terén. A helyfüggetlen hozzáférés lehetővé tette a munkafolyamatok gyorsabb és hatékonyabb végrehajtását, csökkentve a hibalehetőségeket és a késedelmeket.

Következtetések

Összefoglalás:

Az esettanulmány bemutatta, hogy egy jól megtervezett felhős rendszer bevezetése, mint az M365, hogyan segíthet egy építőipari cégnek hatékonyan kezelni a kommunikációs és dokumentummegosztási kihívásokat.

Ajánlások:

Más cégek számára is hasznos lehet felhős rendszerek bevezetését fontolóra venni a helyfüggetlen hozzáférés és a hatékony kommunikáció biztosítása érdekében.

Ezzel a strukturált megközelítéssel az építőipari cég sikeresen bevezette a felhős rendszert és kiépítette a szükséges infrastruktúrát, javítva a kommunikációt és a dokumentummegosztást, valamint növelve a munkafolyamatok hatékonyságát.